چگونه با سیستم های ضعیف هم تری دی مکس کار کنیم؟
اگر منابع سخت افزاری شما برای کار با تری دی مکس کافی نیست با رعایت چند نکته کلیدی می توانید به راحتی در محیط تری دی مکس مدلسازی کنید

تاریخ انتشار : 1398/11/14/ نمایش : 457 / نظرات : 0

چگونه با سیستم های ضعیف هم تری دی مکس کار کنیم؟


دراین مقاله به ترفندهایی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند با یک سیستم ضعیف بتوانید کار مدلسازی را در نرم افزار تری دی مکس به راحتی مدیریت کنید . امروزه تهیه یک سیستم مناسب برای کار با نرم افزار تری دی مکس بسیار پرهزینه است و کاربران در محیط نرم افزار با مشکلاتی از قبیل کند شدن سیستم مواجه می شوند.خوشبختانه با کمک روش هایی می توانید این مشکلات  را به حداقل برسانید.

 در ادامه نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با بکاربستن آنها می توانید کار مدلسازی را بهتر و سریع تر انجام دهید.
نکته اول:
تا جای ممکن از سگمنت های کمتر استفاده کنید، چه دلیلی وجود دارد وقتی با 4 سگمنت نتیجه میگیریم ، این تعداد رو بی دلیل افزایش دهیم.
نکته دوم: 
زمانیکه در تری دی مکس برای تکثیر یک شکل از فرمان copy استفاده می کنیم ، شکل جدید به صورت کاملا مستقل از شکل قبلی تکثیر می شود و دارای خصوصیات مستقل خود است ، اما در زمان ایجاد instance شکل جدید و شکل قبلی خصوصیات خود را به اشتراک می گذراند و هر تغییری در یک شکل بدهیم روی شکل دیگر نیز اعمال می شود . زمانیکه شما از روش کپی استفاده می کنید مقدار زیادی از رم  سیستم را درگیر می کنید و این باعث می شود که سرعت سیستم کم شود و حتی ممکن است نرم افزار تری دی مکس بطور ناگهانی بسته شود. همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید  در زمانیکه از فرمان copy استفاده می کنیم میزان رم اشغالی تقریبا دو برابر زمانی است که از instance  استفاده می شود.
تری دی مکس
تری دی مکس
با فشردن کلید 7 می توانید از تعداد پلی گان های موجود در صحنه آگاهی پیدا کنید. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید از instance  استفاده کنید.
نکته سوم:  
استفاده از سه روش کاربردی که در ادامه توضیح میدم: 
روش اول : برای اینکه آبجکت ها با پلی گان های زیاد وحجم سنگین باعث کند شدن صفحه
viewport  شما نشود، می توانید با راست کلیک روی آبجکت مورد نظر و انتخاب گزینه  display as box  آبجکت را به صورت یک باکس درآورید که البته این مورد در رندرگیری شما تاثیری ندارد فقط باعث می شود در viewport  بصورت یک باکس نمایش داده شود.
تری دی مکس 
 
روش دوم:
شما می توانید با استفاده از تکنیک vray mesh export پلی گان های  آبجکت ها رو به حداقل برسانید .  این کار را می توانید با راست کلیک کردن روی آبجکت و انتخاب گزینه vray mesh exportانجام دهید.
 
export all selected objects in a single file :
تمام آبجکت های انتخاب شده بصورت یک آبجکت نمایش داده شود.

export each selectes object in a seprate file :
هر آبجکت به صورت جداگانه کم حجم شود.

Face in preview , min preview faces , max preview faces  :
 در این قسمت حداقل و حداکثر پلی گان هایی که می خواهید به نمایش گذاشته شود را مشخص می کنید.
 
Preview type : 
کیفیت نمایش آبجکت ها را مشخص می کند.
 
 
روش سوم:
در این روش شما آبجکت ها را بصورت مجازی وارد می کنید و حدس می زنید تعداد پلی گان ها به چه تعداد برسد. در منوی فایل گزینه refrence را کلیک کنید و در قسمت xref scene  گزینه add را کلیک کنید، آبجکت مورد نظر را انتخاب و وارد صحنه کنید.
 
تری دی مکس 
 
بطور حتم با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد درصد قابل توجهی از منابع سیستم شما آزاد می شود و می توانید در محیط تری دی مکس راحت تر کار کنید.
 
 
نویسنده : علی جهانی
منبع : پکیج هایپرمدلینگ ( آموزش مدلسازی د رتری دی مکس)
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
یک شروع یک عمر پشتیبانی

یک شروع یک عمر پشتیبانی

به موفقیت شما متعهدیم

مشاوره و ارتباط با ما

مشاوره و ارتباط با ما

9353626062-51384621689-

کیفیت آموزش

کیفیت آموزش

نتایج عالی و موفق

درباره ما

آکادمی جهان مکس با برگزاری صدها ساعت دوره های آموزش آنلاین و کلاس های غیر حضوری فرصت و بهره مندی از آموزشها را به کلیه علاقمندان از شهرها و کشورهای دیگر داده است.
آکادمی جهان مکس اولین برگزار کننده دوره های آنلاین با متد خاص و منحصر به فرد می باشد که رضایت صد در صدی هنرجویان این دوره ها را به همراه داشته است.
آکادمی ما با ارائه پکیج های مختلف هایپرمدلینگ، کرونا استار و لومیونر در تلاش است بهترین آموزش ها را برای شما عزیزان فراهم سازد.

عضویت در خبرنامه