چطور می توانیم از متریال PBR در ویری و نرم افزار تری دی مکس استفاده کنیم.
معنی کلمه PBR : PBR به معنی Physically Based Rendering به متریال هایی گفته می شود که همانند دنیای واقعی از خصیصه های بازتاب ( reflect ) , شکست (Refract) ، میزان سختی (roughness) و ... برخوردار باشد که...

تاریخ انتشار : 1399/4/24/ نمایش : 34 / نظرات : 0

چطور می توانیم از متریال PBR در ویری و نرم افزار تری دی مکس استفاده کنیم.
 
 
 
 
 
 معنی کلمه PBR :
PBR به معنی Physically Based Rendering به متریال هایی گفته می شود که همانند دنیای واقعی از خصیصه های بازتاب ( reflect ) , شکست (Refract) ، میزان سختی (roughness) و ... برخوردار باشد که همه ی این ویژگی ها به صورت پیش فرض در موتور رندر ویری وجود دارد.
 
 
 1.
اولین قدم اگر متریال VrayMtl در حالت انتخاب نیست آن را انتخاب و آماده استفاده کنید.
 
 
 
 2.
با انتخاب متریال vrayMtl به دنبال بخشی BRDF بگردید و آن را باز نمایید.
در این قسمت گزینه ی roughNess باید در حالت انتخاب باشد.
گزینه ی “Use Roughness“ را انتخاب کنید.
( برای رفتار درست متریال مطمئن شوید که GGX گزینه فعال باشد.) 
 
 
 
 
3.
در بخش basics در قسمت Diffuse تکسچر Albedo map را وارد نمایید.
Albedo map در واقع همان مپ Diffuse می باشد. 
 
 
 
 4.
مپ Roughness map را در اسلات Roughness map وارد نمایید.
در همین قسمت رنگ Reflect را به رنگ سفید تغییر دهید. ( اگر مپی را برای رفلکت در نظر دارید می توانید به جای رنگ سفید از آن مپ استفاده نمایید. )