VRayCarPaintMtl
مواد VRayCarPaintMtl موادی هستند که رنگ ماشین متالیک(شفاف) را شبیه سازی می کنند. یک ماده پیچیده با چهار لایه است: یک لایه انتشار پایه ، یک لایه براق پایه ، لایه پوسته فلزی و لایه ای از روکش شفاف. این...

تاریخ انتشار : 1399/4/29/ نمایش : 113 / نظرات : 0

 سلام به دوستان عزیزم
در این مقاله با پارامترهای ویری کارپینت ام تی ال اشنا و اون رو بررسی میکنیم. 
 
مواد VRayCarPaintMtl موادی هستند که رنگ ماشین متالیک(شفاف) را شبیه سازی می کنند.    
 یک ماده پیچیده با چهار لایه است: یک لایه انتشار پایه ، یک لایه براق پایه ، لایه پوسته فلزی و لایه ای از روکش شفاف.
این ماده اجازه می دهد تا هرکدام از لایه های فوق با یکدیگر به صورت جداگانه تطبیق بیابند.

 
 
UI Paths:
||Hypershade|| > Create panel > VRay section > VRay Car Paint Mtl
||Create Render Node window|| > VRay section > VRay Car Paint Mtl
||V-Ray Shelf|| > Right-click Create V-Ray Materials button > VRay Car Paint Mtl
 
 
پارامترهای پوسته
رنگ پوسته- رنگ پوسته های فلزی.
 
درخشش پوسته - درخشندگی پوسته های فلزی. تنظیم این پارامتر بالاتر از 0.9 توصیه نمی شود زیرا ممکن است ریزدانه ایجاد کند.

مسیر پوسته- جهت گیری پوسته ها نسبت به سطح طبیعی را کنترل می کند. هنگامی که این مقدار 0.0 باشد ، تمام پوسته ها کاملاً مطابق با سطح هستند. وقتی این مقداز 0.1 باشد ، پوسته ها با توجه به حالت عادی کاملاً تصادفی چرخانده می شوند. مقادیر بالاتر از 0.5 توصیه نمی شود زیرا می توانند ریزدانه تولید کنند. برای اطلاعات بیشتر ، به مثال : پارامترهای جهت یابی Flake Orientation مراجعه کنید.

تراکم پوسته - چگالی (تعداد پوسته) برای یک منطقه خاص. مقادیر پایین تر پوسته های کمتری تولید می کنند و مقادیر بالاتر پوسته های بیشتری تولید می کنند. برای تولید یک ماده بدون پوسته ، این مقدار را روی 0.0 تنظیم کنید. برای اطلاعات بیشتر ، به مثال پارامتر چگالی پوسته در زیر مراجعه کنید.