pbr متریال سازی حرفه ای و واقعی
3DSMAX _ vray در PBR متریال های
متریال سازی واقعی در تری دی مکس و ویری کار چندان سختی نیست اگر به مفاهیم اصلی و پایه ای در تری دی مکس توجه داشته باشید
بهترین روش در ساخت متریال های واقعی است PBR متریال سازی پی بی آر
به معنی فیزیکال بیس رندرینگ است یعنی متریال های بر پایه واقعیت pbr متریال
در ویری تمام متریال های نورها و.. بر مبنای قواعد دنیای واقعی ساخته شده اند و یک انعکاس ساده ای که ما میبینیم تشکیل شده از قوانین مختلفی در دنیای واقعی
به شکل ساده آشنا خواهیم شد pbr در این آموزش مهم از علی جهانی به توضیحاتی در مورد مفهوم اصلی تصاویر البیدو و تفاوت آن با دیفیوز می پردازیم و با دو روش اعمال تکسچرهای
در روش اول با اسکریبتی آشنا می شویم که این اسکریبت در لینک زیر قابل دسترس است
را اعمال و خیلی ساده یک متریال کامل را در پنجره متریال مشاهده کنیم و تمام بخشهای متریال به هم نسبت داده می شوند pbr با استفاده از این اسکریبت می توانیم مسیر تکسچرهای
هم مشابه حالت قبل اما به شکل متفاوت می توانیم مشخص کنیم تکسچرهای نسبت داده شده
این آموزش با درک پارامترهای مهمی مثل رفلکت و رفرکت و بامپ و نورمال و .. موثرتر خواهد بود
در آموزش متریال سازی زیر می توانید این مفاهیم را از استاد جهانی بیاموزید
vray mtl آموزش کامل پارامترهای متریال
در تکسچرها و متریال های زیر که در آموزش پکیج هایپر مدلینگ در سایت تری دی اسکای منتشر شده اند مشاهده میکنید یک متریال پی بی آر مشابه مدل حرفه ای می تواند به خروجی برسد
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------